kaitan tarikh lahir dan warna..

by - Wednesday, January 11, 2012



tak sangka tarikh lahir pun ada kaitan dengan warna.. jom lihat di bawah..

MERAH

23 disember - 1 januari 
    25 jun - 4 julai

JINGGA
2 Disember - 11 januari
5 june - 14 julai

KUNING

12 januari - 24 januari
15 julai - 25 julai

MERAH JAMBU 

          25 januari - 3 februari
26 julai - 4 ogos

BIRU

4 februari - 8 februari : biru
1 april - 10 april
2 mei - 14 mei
5 ogos - 13 ogos
4 oktober - 13 oktober

HIJAU
9 februari - 18 februari
14 ogos - 23 ogos

PERANG
19 februari - 28 februari
24 ogos - 2 september

AQUA ( BIRU KEHIJAUAN)
1march -10 march
3 september - 12 september

LIME ( WARNA BUAH LIMAU )


11 march - 20 march
13 september - 22 september

BLACK

21 march

UNGU


22 march - 21 march
24 september - 3 oktober

PERAK
11 april - 20 april
14 oktober - 23 oktober
 
PUTIH

21 april - 30 april
24 oktober - 11november

EMAS

15 mei - 24 mei

KRIM

25 MEI - 3 JUN
22 november - 1 disember

KELABU

4 jun - 13 jun
24 jun
2 disember - 11 disember

MAROON


14 jun -23 jun
12 disember - 21 disember

OLIVE ( BUAH ZAITON)

23 september

TEAL ( WARNA KAYU)
22 disember


tarikh lahir dya 17 March.. jadi warna untuk tarikh lahir dya adalah lime colour..

Lime colour
- sifat kamu yang tenang saja sepanjang masa amat di kagumi ramai.. ( macam tak je.. dya ni cepat nervous..huhu)
- kamu juga mudah merasa tertekan bila di landa masalah ( ni ye betul..)
- kamu boleh di katakan agak cerewet juga kerana perkara-perkara kecil pun kamu amat prihatin.. ( yang ni mungkin kot.. kalau buat kerja dya betul-betul teliti..hihi)
- kamu punya personaliti tersendiri yang membuatkan orang ramai menyukai diri kamu.
-seorang yang kuat cemburu..

untuk warna-warna lain korang boleh tengok kat RAHSIA PERSONALITI WARNA MELALUI TARIKH LAHIR


credit to rahsia personaliti

You May Also Like

27 391 sedang mendoakan dya

  1. wahh !! kim sama dengan dyalahh !! tapoi kim 11 mac .. hehee ,, jangn lupe hadiah :P

    ReplyDelete
  2. @smilenajah93 takpe2 nnti kita tukar-tukar hadiah k..hihi.:D

    ReplyDelete
  3. akak minat purple,,tp kena color putih lak..hehehe...

    ReplyDelete
  4. sye minat merah dan hitam tapi pesal dapat kuning.tapi yg personaliti dia bg tu ade la kena sket2.hehehe

    ReplyDelete
  5. tak jumpe pon bolat punye ?
    5nov.. hukhukhuk

    ReplyDelete
  6. adui..aq pnya kaler pink la..apesal jambu sgt ni...

    ReplyDelete
  7. as salam..
    oh.putih! hoho~
    bolat punya warna putih ;)

    ReplyDelete
  8. @kissamalah dgn dya..dya pun minat purple..hehe..tp dpt lime..

    ReplyDelete
  9. @aReLaN ni mesti arelan seorang dipercayai kan??hehe

    ReplyDelete
  10. x sangka Qaseh warna jingga rupanya..thanks 4 the info

    ReplyDelete
  11. @Shahazrin mesti ramai yang percayakan kamu..:D

    ReplyDelete
  12. eyh samalah... tapi 16september..hehe

    ReplyDelete
  13. Sy 19 Feb... warna perang..

    ReplyDelete
  14. sy suke MERAH tapi kene kt kaler Aqua pulekk .. huhu

    ReplyDelete
  15. @masz masz mesti seorg yg aktif kan..:D

    ReplyDelete
  16. @fizafantagiro itu yg fiza mint yg ni berdasarkan tairkh lahir..:D

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)