aku sedih dapat kawan macam kau.

✎dya nasir |⊙Friday, January 20, 2012| ☑

tak sangka kawan yang di sangka baik boleh tikam dari belakang.. untuk cik H ni sudah-sudah lah bawa cerita yang tak betul.. aku kesian dengan kawan aku yang N..dulu kitaorang tiga orang memang rapat..

aku ingat kes perselisihan faham antara cik H dan N dah settle.. rupenye lagi banyak cerita yang kurang enak di dengar.. sampai nak hina orang.. patut ke? dulu korang rapat, di sebabkan status di FB. korang bergaduh, korang putus kawan, dan sampai nak menghina orang.. 

kau cakap aku dan cik N dapat pointer ok, tp kau tak.. masa kitaorang study group kitaorang ajak kau sibuk je.. kawan aku yang lain pun bila tak faham ada lah datang jumpa aku dan N tapi kau.. macam tak ada usaha..pastu tak puas hati pointer aku dan N.
aku ingat kes tahun lepas dah selesai.. kau suruh aku, N dan kawan aku yang sorang lagi, cik S jangan bawa cerita yang bukan-bukan.. tapi aku rasa kau yang bawa cerita yang bukan-bukan.. lepas kau putus kawan dengan N, kau cakap aku dan kawan-kawan yang rapat dengan N tak rapat dengan kau.. sebenarnya kitaorang berhati-berhati nak berkawan dengan kau..

masa kita jumpa face to face tu.. kau suruh kitaorang cakap apa yang kitaorang tak puas hati dengan kau, bila kitaorang nak mula cakap kau cakap.. time tu, aku rasa macam nak lempang kau.. kau tak bagi kitaorang bersuara..tapi aku fikir aku tak nak keruhkan lagi keadaan..

sekarang bila kau dengar N, aku dan S ni buat aktivit nak ke pangkor dan ajak 4, 5 orang budak kelas kau, kau cakap nak jumpa S nak cerita perangai sebenar N.. sudah-sudahlah nak buruk kan orang lain.. mungkin sebab itu lah, budak-budak kelas kau tak rapat dengan kau.. dah tau perangai kau macam mana... 

untuk Cik H, berhenti lah buat cerita yang bukan-bukan.. jangalah kau hasut kawan-kawan yang cik N rapat termasuk aku untuk benci Cik N ni..  sudah-sudah lah buat fitnah.. kitaorang diam bukan bermaksud cerita yang kau bawa tu betul..aku harap sangat kau berhenti lah buat cerita yang tak betul.. 

9 comments:

  1. Sabar je dia.. orang mcm tu xpyh nk layan...huhu

    ReplyDelete
  2. sabar eh...ta mau marah2 cm ni..

    p/s :: thanks..

    ReplyDelete
  3. sabr jak dik...biarkan c luncai dgn labu2nya..(^_^)

    ReplyDelete
  4. as salam...
    jauhi 2 perkara ni. fitnah dan juga umpat. balasan-Nya amat pedih..

    sama2 kita jernihkan keadaan. silaturrhim tak patut putus. dilarang dalam Islam..

    hm..

    ReplyDelete
  5. pasal apa nieh? cuba story sikit..;)

    ReplyDelete
  6. huhu. kene hati hati dgn org yg batu api ni. ;)

    ReplyDelete

Dah baca jangan lupa komen ye..
Satu pun jadi lah..😀

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page