love u mama

✎dya bunga |⊙Sunday, February 05, 2012| ☑


hari ini baru ada mood nak update blog kesayangan aku ni. baru baik demam..masa tengah demam aku memang tak ada mood nak update. join segmen atau contest je.. punca aku demam? ulser kat tekak..yang kat bibir pun susah nak makan ni pula kat tekak.. memang sakit lah kan nak telan..


tengok gambar pun dah terliur..huhu


nasib baik mama aku baik hati beli kan aiskrim satu bekas besar untuk aku. mungkin sebab hari jumaat tu tiga kali pergi mcd beli aiskrim dan larat dah nak kua pergi beli..hehe.. aiskrim mcd juga sedap..kurang manis..Aiskrim dalam bekas tu tak sedap..manis sangat.. aku mana suka manis-manis ni. 


Last aku kena ulser kat tekak ni dua tahun lepas masa lepas operation tonsel.. sampai demam-demam.. bukan sebab kena operate tapi demam sebab tak tahan sakit ada ulser. aku ingat lagi mama aku cakap kalau aku tak makan mama aku nak hantar aku pergi hospital balik.. 

makna tak nye, lepas keluar hospital aku tak makan lansung.. nak cakap pun sakit, makan lagi lah sakit.. senyap je dah macam orang bisu.. setiap sejam mak aku datang bilik aku bawa air suam dengan straw. suruh minum. nak menangis juga lah tahan sakit nak telan air tu. tapi bila mak aku bawa aiskrim, makan aiskrim tak nangis pun..

lepas tiga hari, alhamdulillah.dah boleh makan.. kalau time tu ada orang tanye berat aku berapa aku tak kisah pun sebab aku tahu confirm berat aku turun.  mak cik aku bawa satay.. terliur aku tengok satay tu.. disebabkan aku buat muka seposen dapat lah makan dalam 5 cucuk.. 
sekarang ni aku dah sihat.. tapi mama aku pula sakit tekak dan demam.. apa lagi turn aku pula lah yang jaga mama..hehe..  doakan mama aku cepat sembuh ye.. Salam Maulidur Rasul.. marilah kita berselawat ke atas Nabi S.A.W,  Allahumma solia'la saiyidina Muhammad waa'la ali wasahbihi wabaarik wasallim'  3x .

p/s : dah macam sekolah tadika pula banyak gambar..huhu

15 comments:

  1. ...get well soon anty!.
    jaga ur mom elok2 dear.hehehe
    jgn lupa ikut GA eca tu yer.

    ReplyDelete
  2. wah , cmpai operation , amin , smoga mama kamu cpt sembuh , salam maulidur rasul ^^

    ReplyDelete
  3. Jaga mak leklok ea dya..smoga mak dya cpt smbuh.. Amin.. InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  4. semoga cepat sembuh ! part ade gmbr bolat scroll lelaju.. takut nk tgok..

    finee.. *pengakuan* sye ganas tpi sye takut luka / darah.. kbai

    ReplyDelete
  5. adess kalau kene ulcer tu,sungguhhhhlahh tension tension!
    >_<
    tak suke tol perasaan sakit tu! mamam semua pun tak sedap. :(

    anyway,setuju!ice cream McD gak sedap kan kan?? hehehe

    ReplyDelete
  6. as salam..
    alhamdulillah.. dya dah ok

    ;)

    wah..makana makanan sejuk je. erk..apa rasa kena kat tekak? erk..

    pakcik tak pernah. paling teruk pun, kat bibir pakcik. ada 'koloni' pula tu. haa..besar ibu hujung jari yang kecik tu..apa panggil jari yang kecik tu? huhu..

    sejuk2 gini memang payah sikit..
    erk..

    ok..pakcik kena ingat. bila sakit kena ulser ni, makan aiskrim. hoho

    (^^,)

    moga dya menjaga mama sebaik mungkin. teruskan berusaha. banyakkan berdoa dan berusaha ;)

    iklan :p

    Jemput ziarah membaca entri pakcik.. ;)
    syukran..entri terbaru :


    Cara Membuat Aquascape Akuarium Yang Cantik dan Menarik



    Entri sebelum ni :


    Tahan air kencing punca kerosaKan buah pinggang dan pundi kencing

    Orang Gila Dibenarkan Solat

    p/s: untuk pembaca blog ni ;)

    ReplyDelete
  7. tak suka kena ulser... huhuhu

    betul kata dya tu.. waktu kita sakit mak dah tolong jaga...
    bila mak pula sakit kitalah pula tong jaga dia...

    ReplyDelete
  8. cepat sembuh tau.. makan ubat + minum hundred plus + rehat ckup2 tau :)







    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  9. moga ur mom cepat baik dari sakit dia.heheheh..seyes tak suka bila kena ulser.

    ReplyDelete
  10. semoga mama dia cepat sembuh.. :)

    nur pun de kena ulser..mmg sakit..huhuh

    ReplyDelete
  11. huhu..betapa sakitnya dapat ulser.. semoga mam dya plak ek cepat sembuh...hihi..

    Blh la belanja Mak usu gak mkn aiskrim...

    ReplyDelete
  12. jgn lupa bg mama awk mkn ubat yea..
    skg turn awk la plak jga dia:)

    ReplyDelete
  13. jaga mama baik 2 yek...semoga cepat sembuh !!

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page