Durian lagi!!

✎dya bunga |⊙Tuesday, June 19, 2012| ☑
terliur tgk pic durian ni..hihih
bila baca komen dari entry yang sebelum ni n klik sini, tak sangka ada orang yang tak makan durian.. rugi tau tak makan raja buah.. adik sedara dia pun tak makan durian.. dalam family makcik aku dia sorang tak makan durian.. ada yang tak makan durian tapi tempoyak makan..buka rasa lebih kurang ke? hihihi.. bila tengok komen dari mr clive semalam teringin nak makan durian lagi!!!haha



maaf ye..hari ini pun aku nak citer pasal durian..sekarang mood nak makan durian so entry pun pasal durian..hihihi..ahad lepas masa sibuk menyusun barang, makcik aku datang.. mak cik aku cerita pasal pakcik aku beli durian sebiji lima posen.. biar betul sebiji lima posen..entah besar mana lah durian tu.. pakcik aku cakap sedap walaupun harga lima puluh sen..

aku bila dengar durian sebiji lima puluh sen, aku terus minta mak aku..haha.. mama belanjalah kitaorang durian.. kebetulan mak cik aku nak balik rumah nak ambil barang.. rumah aku dengan rumah makcik aku dekat je..dalam 5 minit dah sampai tapi naik kereta lah..hihih

lepas ambil barang, kitaorang pergi singgah gerai tu.. mak aii.. ramainya orang tengah pilih durian..sampai situ aku cari lah durian lima puluh sen..tak ada pun durian lima puluh sen pakcik yang ada cuma rm 1 paling murah..

mula-mula aku dengan mak cik aku excited pilih durian yang sebiji rm2..tapi durian tu kecik je.. mungkin ada dalam 2 ulas kot..haha.. seulas sebiji..haha.. bila tengok pakcik aku pilih empat rm10 makcik aku terus ke situ meninggalkan durian sebiji rm2.. aik..makin lama makin mahal pula..

mak cik aku suruh pilih durian mana yang elok..aku mana reti pilih aku reti makan je..haha.. lepas penat pilih macam aku je yang pilih..hihih.. kitaorang terus balik ke rumah aku. sampai-sampai je aku terus ambil bunga dan bello.. letak kat ruang tamu..aku letak dalam sangkar lah..hihi..

aku bagi bello rasa durian.. amboi cari lagi..tak berani aku bagi banyak-banyak..aku bagi secubit je.. tapi bunga aku tak bagi pun.. sian bunga.. dia bau kat tangan dia jilat jari-jari aku..ala..siannya.. disebabkan bunga ada baby lah aku tak berani nak bagi.

aku bagi bunga dan bello makan rambutan ganti dengan durian.. mula-mula tak makan..tapi akhirnya makan juga..cuba tengok video bunga makan rambutan..hiih


jangan marah ye entry pasal durian..hahaha..

p/s : nanti dya kongsikan resepi tu daging salai tu ye..

33 comments:

  1. durian tu..kucing tidur nicknamenye..sedapnye!

    ReplyDelete
  2. deno sgt suka makan durian!!! esok nak ajak beli... dari last week nak mkn tak dpt2... T_T

    ReplyDelete
  3. Wah, durian. Minta sikit boleh.hehehehehe..Gurau jer...Kat sini durian tak berbunga lagi..terpaksalah menunggu

    ReplyDelete
  4. eh sape ckp semua suka mkn durian? x semua tp x ramai la...abg deqla slh sorangnye..bau durian pun dye x boleh tau...kalo dah durian dye x mkn, tempoyak apatah lagi..hihi...apapun. deqla mmg suka durian...hubby lagi la hantu durian... :)

    ReplyDelete
  5. ohhh...mmg hantu durian la dya nie..ehhehe :)

    ReplyDelete
  6. beznye..murah je kat sana..selamat bersantap buah durian sis dya...

    ReplyDelete
  7. jom2 kita g makan durian nak..teringin gk ni..hehe

    ReplyDelete
  8. hihihi saya tunggu..wah musim durian ke kat sana? haih cni ni musim durian pn msh mahal lg :(

    ReplyDelete
  9. sedapnye durian... bila dya cerita bello makan durian...
    sy teringat kucing kat rumah sy yg pandai makan durian...
    sbb makan byk sangat... kucing sy tu kepanasan...
    terpaksa kitorang tumpukan kipas kat dia hehehe

    ReplyDelete
  10. fuhh...durian lagi...nanti nak p beli la..heee

    ReplyDelete
  11. sedap tau durian ni, tgk pic yg dia post ni pun dah rasa terliur.. kuning betul isinya..!

    ReplyDelete
  12. wah dya siap bagi bello rasa durian tu hehehehe

    ReplyDelete
  13. mmg rugi la sape tak mkn duriann.. aduhh.. mana nak cari durian kt sibu neeehhh.. dya ne memanggg laaa.. bikin geraammm

    ReplyDelete
  14. eh...dyeorang pandai makan durian eh? ei...comelnyer~

    ReplyDelete
  15. durian sedappppppppp..hehehehe

    ReplyDelete
  16. I love durian. huhu..
    eh dya, mana video nya tak kuar pun.

    ReplyDelete
  17. nasib baik semalam kak dah makan durian,kalau tak mesti menitis dah liur ni dik..haha.

    bunga dan bello yang comel :)

    ReplyDelete
  18. Nasib la NAL tak suka sangat DURIAN..haha

    ReplyDelete
  19. smlm dpt gk mkn durian.. blh la mkn 3 ulas..ok la..blh gak rasa..lya xleh mkn durian byk2.. dlu smpai x sdr n msuk icu.. kes syok sgt mkn durian

    ReplyDelete
  20. Sebiji RM1..murahnya..
    wah Belo pun makan durian yek!!

    ReplyDelete
  21. M bagi mak M yg tk pict ni. Mmg Terlioq dia tgk he he... M tak suka durian...

    ReplyDelete
  22. waaaaaaaaaa...tahun ni tak makan durian lagi.memang takleh jadi ni.esok gak gi beli kat pasar malam

    ReplyDelete
  23. Hahah,dulu pun CiM tk makan doyan. Tp setelah d terkam oleh adik bradik yg lain dan ditonyoh dgn doyan, trus rasa mcm....sedap upanya lulian ni..

    ReplyDelete
  24. dik ko tahu,kak jenjalan sini jam 2.30 pagi tau,masuk2 je tengok entri masih entri durian.terus kak cam nak cubit je durian tu tau dik..lapoooo..hukhuk

    ReplyDelete
  25. lisa baru je mkn beberapa hari lepas..memang sedap durian nii ^__^

    ReplyDelete
  26. hahaha duriannnn duriaannnn..
    dya tolong tnye kat bunga dan bello,diorang nak kawan tak dgn rabbit Cendol ? rabbit Cendol pn suke mkn durian..

    ReplyDelete
  27. solehah ske durian tp mslhnye lps mkn durian msti pening kepala.disbabkan ni la solehah elakkan sikit dr mkn durian

    ReplyDelete
  28. mak oiiii. duriannn. skrg musim duyan ke ape ehhh. nasib baik tak jadi hantu duyan. ;)

    ReplyDelete
  29. wowowowowow!!! aku disituuuu laaaa!!!hahahahah XD
    yahooo! jom tubuhkan kelab durian!weeewuuuu! :P

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page