ciko gedik

by - Friday, July 27, 2012


ingat lagi tak wordless wednesday aku? aku ada letak pic kucing gedik. sebenarnya tu bukan kucing aku tau tapi kucing nenek aku..nama kucing tu ciko. pic tu sebenarnya dah lama. aku tangkap pic tu masa ciko tengah baring.bila dia tahu aku nak tangkap pic dia lagi dia menggedik.golek ke kanan, golek ke kiri.

uniknya tentang ciko ni, bunyi meow lain daripada yang lain. lembut je meow..lebih-lebih lagi bila dia kena kurung dalam sangkardan mengeluarkan suara dia yang merdu tu..masa tu aku rasa hati aku telah cair dan termakan pujuk rayu si ciko ni.

aku sebenarnya jenis takut kucing tapi bila dengan si ciko ni aku tak takut pun..hihihih..dengan ciko je aku berani  tapi kucing lain aku tetap takut.. nenek aku ada cakap kat aku yang ciko bila lapar dia akan panggil nenek aku, mak.. korang boleh bayangkan? mula-mula aku dengar tak macam dia panggil nenek aku tapi bila dengar banyak kali boleh dengar perkataan "mak". suara kucing tapi meow jadi mak..

kalau ciko ni mengeluh ke dia akan meow, "Allah''. kalau time dia lapar dan kena kurung dia akan mengeluh.. mak aku pun cakap yang bunyi meow ciko ni lain..bunyi lembut..mendayu-dayu..hahah.. masa nenek aku buat kenduri kat kampung pandan, aku dah excited nak rakam suara ciko ni tapi bila aku pegang hangphone dia senyap dan bila aku simpan handphone dia meow..aku tak sangka yang ciko ni pemalu rupanya.hahaha

p/s : malunya ada orang baca first entry..nak nyorok muka kat laci boleh??

You May Also Like

38 391 sedang mendoakan dya

  1. hihihi comel nya ciko...msti nak bermain la tu..hehe

    ReplyDelete
  2. Comelnyaaaa. Nak gak dengar suara ciko nih.

    ReplyDelete
  3. alolo ciko: comelnya kamu. geram saya tgok dia ni.

    ReplyDelete
  4. teringin plak M nk dengaq ciko mengiau..

    ReplyDelete
  5. oh! si ciko ni rupenyer yang gedik....hehe...

    ReplyDelete
  6. Ciko comel sangat. Pandai pose lak tu. hihi

    ReplyDelete
  7. uniknya ciko..susah tau nk dapat kucing yg unik ni..

    ReplyDelete
  8. Subhanllah...pandai ciko...payah nak dapat tu..^_^

    ReplyDelete
  9. kawai ne..

    p/s:lpsn dip jg ae..same like me..
    cite tu bleh tgk disini..
    http://www.dramacrazy.net/japanese-drama/zenkai-girl/

    ReplyDelete
  10. ciko yg gebu dan gedix.. auwww.. haha

    ReplyDelete
  11. hoho, kucing tu sangat besar dan comel :D

    ReplyDelete
  12. comelnyer Ciko...gerammm tgk

    ReplyDelete
  13. wah...menggeliat lebih nampak ciko ni..hehehe..selamat berbuka awak:)

    ReplyDelete
  14. ciko memang comey tapi sy tkut kucing hehe

    ReplyDelete
  15. waahh.. ciko comelllll.. lepas ni kalau dapt rakam suara dia kasi post kat sni eh.. haha ^^

    ReplyDelete
  16. Aloloo..shomelnya si gediksss nih..

    ReplyDelete
  17. comel ciko...mcm blog ni...dah makin cun sebab lama x singgah,,,salam ramadhan =)

    ReplyDelete
  18. konfem cair dgr suara ciko ni. bijak lak tu.

    ReplyDelete
  19. JOM JOIN CONTEST SAYA
    http://anakjati-kedah.blogspot.com/2012/07/contest-1st-timesaya-nak-kad-raya-dari.html

    ReplyDelete
  20. mesti suara dia manja kn..seronok tgk kcing:)

    ReplyDelete
  21. eh..comelnyeeee....tapi rumah kite dah jadi kandang arnab la kak...kite takut kucen... camne nak jage kucen ni hahaha...teringin kucen...

    btw selamat berpuasa ye akak :D

    ReplyDelete
  22. ahaaaa nama kemain lagi Ciko..gidiks la ciko ni hahha

    ReplyDelete
  23. orang tua ckp.kalau kucing cerdik pendek umur huhuhu...comel ciko..

    ReplyDelete
  24. alololorrr siii gemokkk ni...hehehehe

    ReplyDelete
  25. hahaha nama dia ciko jugak. nama kucing CiM Chiko & nama panjang dlm surat branak dia Hachiko. memang sama gedik ngan ciko nenek kamu tue.

    ReplyDelete
  26. Chomelnya Ciko.. Manja.. hahaha..
    Apepon Selamat berpuasa Dya.. Lama xBW..

    ReplyDelete
  27. ciko gatai2 mintak tlg garu..hihi

    ReplyDelete
  28. haha..sapekah yg baca first entri tu?? kak jaa ke?? :p

    comel sangat ciko~ teringin nak dengar suara dia..huhu~

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)