Iftar # bersama mama ku

✎dya bunga |⊙Wednesday, August 15, 2012| ☑

Jumaat lepas aku ikut mama aku pergi berbuka kat sekolah mama aku.ada majlis berbuka puasa dengan pelajar dan ibubapa adik-adik aku dengan bapa aku tak ikut pun. Diaorang berbuka kat rumah. aku sempat snap satu gambar je. sibuk tolong bagi makanan kat budak-budak. yang sedihnya ada ibubapa yang ingat aku ni cikgu..

waktu bagi budak-budak makanan ada yang ucap terima kasih cikgu kat aku.aku bukan cikgu lah..(yang tu aku cakap dalam hati je.hihih) dalam pukul 7.15 terus beratur ambil makanan.. semua lauk kesukaan aku. gulai tempoyak, ulam, ikan goreng, ayam masak merah dan paling aku suka dan tak boleh makan mestilah belacan..hiihihi.

aku join mama aku berbuka kat tempat guru sebabnya kat luar memang tak ada tempat. ada cikgu tu beli kuih muih, tapi aku memang tak larat nak makan banyak-banyak..aku makan kuih koci dengan karipap..karipap tu wajib.kuih kesukaan aku tu.

lepas berbuka terus pergi surau,solat dan teraweh kat situ. biasalah kalau solat dengan budak-budak.mesti bising..yang aku tahan gelak tu, ada yang boleh main batu seremban. kawan mama aku terus pergi belakang rampas batu seremban..aku tergelak sebabnya teringat masa sekolah..dulu aku pun cam tu..hihi..

lepas teraweh, budak tu datang jumpa kawan mama aku ni nak minta batu seremban.beraninya kamu..hihi..aku dulu-dulu memang tak berani lah nak minta balik.. beli baru je.lepas makan-makan call ayah aku suruh ambil kitaorang.dalam setengah jam juga lah tunggu ayah aku.

sampai je rumah aku terus pergi kat tudung saji cari makan..hihi..nasib baik otak-otak tu ada lagi.lama tak makan otak-otak tau..adik-adik aku ni mana reti makan..daripada terbiar je baik aku makan..aku bedal sampai habis.hihi..murtabak ada sikit pun aku bedal juga.hihii.. tapi yang pasti hari itu aku kenyang dengan makanan kesukaan aku.hihi


38 comments:

  1. sedapnya.....atok tengok pun dah dok terliuq dah

    ReplyDelete
  2. penuh sepinggan! haha.. sedap nmpk...

    ReplyDelete
  3. amboiii sakannnn nye dya mkn!!plg tak boleh tahan tu makan gulai tempoyak!!hmpphhh!!!!bak sini sikit!hihi

    ReplyDelete
  4. wah banyaknye nasi.bulan pose ni tatau nape edy mkan cikit jew.hehehe

    ReplyDelete
  5. akak pon suke karipap DYa..sodap..:)

    ReplyDelete
  6. sedapnya otak-otak. my fav food :)

    ReplyDelete
  7. wahhh nampak makanan sihat2 ada ulam=)

    dya..nurul pun ucap selamat hari raya n maaf sepanjang kenal ada tersalah bahasa kay..

    arinie last day kerja esok alik kelantan.makan jemlah jawabnya..

    k ,salam lebaran buat dya sekeluarga.maaf zahir batin

    ReplyDelete
  8. Terima kasih cikgu... Ada mcm citer p.ramlee time blanja chiken cop tu tak, siap tunduk kpala. Hehehe...

    Msti malu2kannn..

    ReplyDelete
  9. hoho..sedapnye dia bedal..nanti boleh belanje aku makan otak-otak plak ek.. :D

    ReplyDelete
  10. bestnyer berbuka dgn adik2 kt sekolah

    ReplyDelete
  11. hehehe gelak baca pat main batu seremban tu... teringat dulu... lepas terawih 8 rakaat... dok belakang main batu seremban... masa budak2... blm tahu apa2 lagi..

    ReplyDelete
  12. kek belang² tu menggoda lahhh. hee. ;)

    ReplyDelete
  13. Akak suka sgt kuih koci....hmmm teringin plak nak makan

    ReplyDelete
  14. mesti meriah bukak puasa ngn budak2 kan. ape salahnya diorg panggil dya cikgu. huhu..

    ReplyDelete
  15. otak2..lama nur tak makan, pernah beli dulu, tapi bila time berbuka, otak2 tu dah berlendir... basii... sejak tu xbeli doh..huhuhu

    ReplyDelete
  16. mmg kenduri makan betul ye. meriah dgn pelbagai juadah makanan.

    ReplyDelete
  17. mama cikgu ya..best juga kan melayan anak murid..:)

    kt surau sini pun alahai riuhnya budak-budak main kt belakang..kalau ditegur nnti mak2 diorg melenting lak..sbb pernah jadi..anak ditegur sampai kecoh kt fb..macam-macam x puas hati ada

    ReplyDelete
  18. akak pun tak sabar nak berbuka dgn famili akak di Kelantan..hanya sempat dua kali jer berbuka bersama..INSYAALLLAH

    ReplyDelete
  19. SEDAP JE LAUK KAT ATS TU..HEHEHE

    ReplyDelete
  20. Selamat Hari Raya Aidilfitri!!!!!
    Selamat bercuti dan jika pulang ke kampug hati-hati di jalanraya
    Blog aku pun cuti gak ….hehhheeh
    Tapi entri tetap ada sepanjang hari..
    Cuma tak ler blogwalking …hahahahah
    Selamat Hari Raya

    ReplyDelete
  21. Seronoknya.. mberpuasa makan sedap2 belaka ! :D

    *AIIKK , makan lagi kat umah ? ?? hehe ^^ Selamat Hari Raya !

    ReplyDelete
  22. lama tak rengok org men batu seremban.eheh

    ReplyDelete
  23. haha. cikgu pun boleh :DD sedapnya otak-otak!!

    ReplyDelete
  24. hee...melantak ke makan ni...haha...sedapla tengok kek lapis tu....nak cikit!

    ReplyDelete
  25. Hamboii..selera tahap gaban. XD

    ReplyDelete
  26. wah best tu dek, pasti dapat pengalaman baru.

    ReplyDelete
  27. Singgah Hari Raya Ke -Empat ke blog tuan rumah...
    Sudah mula bekerja hari ini..huhu

    ReplyDelete
  28. Dah nak masuk raya ke-5
    Banyak collection raya?

    ReplyDelete
  29. barunie, saye iftar ngan adik sye jexD sonok mkn satu pinggan..hee..Happy Eid!

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page