Juadah berbuka 2012 # 1

by - Friday, August 03, 2012


hari ini aku nak kongsi juadah berbuka dua hari yang lepas..hihih.baru nak update. juadah berbuka pada hari itu bukan aku yang masak ye..tapi my mum yang masak..sedap-sedap..hihihii.bila ibu yang masak mestilah sedapkan.. minggu ni kitaorang berbuka nasi dan lauk.

lauk berbuka pada hari itu, ayam ( aku lupa nama lauk tu..hihih), sayur campur, keropok lekor, buah tembikai dan tauhu sumbat.. lauk ayam tu mungkin mak aku atau bapak aku yang masak.. kalau bapa aku masak lauk ayam tu gerenti sedap..anak-anak dia mesti tambah nasi.hihhi..

sayur campur tu aku tolong goreng je dan tolong makan..hari itu, tak ada orang nak pergi bazar ramadhan jadi goreng je lah keropok lekor tu dan buat tauhu sumbat..kalau tak mesti ada murtabak pak din dan roti john..hihih..

kitaorang bukan jenis membazir ye. kalau ada makanan yang tak habis kitaorang akan simpan dan panaskan untuk keesokkan harinya. selalunya makanan kat atas meja tu mesti habis. adik aku tolong makan..hahah..

 
lauk feberet aku.




kalau ada yang belum teka lagi jom singgah kat entry ni ye..setakat ni tak ada orang teka jawapan dengan betul..semua teka harga mahal-mahal..aku bagi klu lah ye..harga bawah dari RM 0 - RM 20.
selamat meneka..hihiih

p/s : jom singgah baca entry segmen kenangan ramadhan dari aku..klik sini.aku memerlukan komen dari korang..

You May Also Like

40 391 sedang mendoakan dya

  1. perghhhh part kepok lekor tu mmg menggodaaaaa.. mak peberet kepok lekor ni hehehe

    ReplyDelete
  2. seap tgk..selera nk makan ..hehe

    ReplyDelete
  3. kadang2 menu masak sendiri di rumah macam nielah yang lebih menyelerakan...

    ReplyDelete
  4. brokoliiiiiii. my fevret. kepok lekor juge. sedapnyeeeeee. ;)

    ReplyDelete
  5. Makanan ibu mana yang tidak sedap kan dear :) kalau ibu yang masak..garenti hingga menjilat jari jemari..hihi

    ReplyDelete
  6. sayur campaur memang pembuka selera,makan rangup2 ngan nasi,sodap sangat

    ReplyDelete
  7. Assalam, pergh ! semuanya sedap2 mesti berselera berbuka nie...

    ReplyDelete
  8. betul kata mak dara, keropok lekor tu mmg mengancam..!

    ReplyDelete
  9. rajin dya masak. berbuka keropok lekor tu. bestnya.

    ReplyDelete
  10. amboi meriahnya juadah berbuka depa hihi...kopok lekor tu best

    ReplyDelete
  11. rajin dya maasak..suka sayur campur tuu

    ReplyDelete
  12. adoi. sodapnya kepok lekor and tauhu sumbat tuh.

    btw button dah siap jom amik. ^^

    ReplyDelete
  13. Tauhu sumbat tu NAL tak suka sangat :)

    ReplyDelete
  14. semalam pertama kali berbuka kat luar...jemputan ofis adik =)

    ReplyDelete
  15. eh! terasa cam nak wat tauhu sumbat la pulak buka hari ni...ei,mengada la dya ni tayang2 tauhu tu...haha

    ReplyDelete
  16. tauhu sumbat tu kuah kacang ke??nyumnyummm

    ReplyDelete
  17. sedap... mengoda sungguh... :D

    ReplyDelete
  18. kalo mak mmg mmg cnfirm sedap kan..

    kopok leko tu menarik lah dya..sedapp :)

    ReplyDelete
  19. alahai tergugat iman..hikhik menu last2 asam pedas ker?

    ReplyDelete
  20. banyak betul makanannya...keropok lekor pun ada hihihi

    ReplyDelete
  21. best tgk keropok lekor tu..kat sini susah nak dapat

    ReplyDelete
  22. huhhh bersabo lah wahai perot yg lapar.hahaha
    selamat berbukeee!!

    ReplyDelete
  23. Assalam, pergh ! semuanya sedap2 mesti berselera berbuka nie...

    ReplyDelete
  24. perghhh. keliur dah hah tgk mknn tuh. lebih2 lg kat kopok lekor tuh.

    ReplyDelete
  25. wawawawa!!! hi! Salam perkenalan. dtg dr blog ANZULNA'S HOME. dtg sini baca2 entry. jom g blog saya meh =)

    ReplyDelete
  26. i loike keropok lekor.. and dah lama x mkn tauhu sumbat... sedap nyer..

    ReplyDelete
  27. sedapnya laaaa.. tak sabar nak blik rumah huhu

    ReplyDelete
  28. keropok lekor nyum nyum meh ;)

    ReplyDelete
  29. Lama tak mkn Kepok lekor..terlioq plak..

    ReplyDelete
  30. banyak juadah...sedap kopok leko tu..nak jugak....

    ReplyDelete
  31. kopok leko tu nmpk sedap. teliur tgok time2 skang. hehe ^^

    ReplyDelete
  32. dah lama tak pekena kopok lekor sis. Sejak mula berpuasa lagi

    ReplyDelete
  33. keropok lekor tu bak sini sikittt!heheheheeh

    cik dyaaaaaa! apa khabarrrrr...hehehe

    ReplyDelete
  34. kalau makan dengan family semuanya sedap~~ :)

    ReplyDelete
  35. ini blog bikin gua panas la...
    hahahhaha
    buat aku lapar je
    by the way bertuah ko ada makan sebegini...dari aku...
    aku syukur aku dapat makan jugak tpi aku jelous tengok ko....hmm :(

    ReplyDelete
  36. @ZrenZtak payah nak panas sgt k.hahaha.. lew..xmau lah jeles2..nnti ko balik rumah dpt mkn sedap2 juga kan..:)

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)