jagung bertukar jadi sugar glider

✎dya bunga |⊙Monday, September 24, 2012| ☑
cuba teka nama saya?

hari ini aku nak buat entry pasal anak-anak aku.. mestilah bunga, dan bello.. lama aku tak cerita pasal diaorangkan? sekarang anak bunga dan bello dah besar.. dah pandai makan.kalau jual pun dah boleh sebab dah cukup umur. tapi aku tak jual ok. 

pada mulanya tak tahu nak bagi nama apa untuk anak bunga dan bello ni. kawan ada adik aku bagi cadangan letak nama milah macam nama kucing dia.. anak bunga dan bello ni jantan bukan betina nak letak nama milah..

ni lah momo
ni lah momo anak bunga dan bello

aku tanya kakak sepupu aku nak letak nama apa untuk anak bunga  ni dia bagi cadangan letak nama momo.. macam nama arnab aku lah pula.. sekarang ni dalam proses manjakan si momo ni.
momo ni sekarang penakut dengan orang dan manja sangat dengan mak dan bapa dia.

usik sikit dah bunyi.. rasa nak cubit je si momo ni. muka dah comel tapi penakut. nama orang kelam kabut masuk dalam tempat tidur dia. orang bagi makan pun takut..kena tutup lampu baru dia keluar makan. tapi bila aku bagi makan jagung momo tiba-tiba je jadi berani. buat muka tak malu makan jagung. aku letak jagung dalam sangkar dia terus turun makan.

bunga jangan cakap lah..sebelum aku letak dia dah tunggu aku letakkan jagung tu..

momo tengah khusyuk makan

tukar shift..momo dah kenyang skrg turn bello makan pula
dah tutup lampu baru nak makan sekali.


siapa-siapa yang ada twitter tu meh lah follow aku. @dyabunga.(promot jap..)

entry yang berkaitan :
cucuku bukan anak ku
baby bunga  1 
baby bunga 2

 

25 comments:

  1. bleh plk tukar shift yer :)
    comey la.. mta bulat2..

    ReplyDelete
  2. huihhh mate die bersinar² kan. huhu. mcm pakai contek lens. ;)

    ReplyDelete
  3. momo xbiasa lagi...nanti da biasa dia ssh nak berenggang ngn bunga lak..huhuhu...cmel sgt...selain ni byk ke haiwan len yg bunga bela...

    ReplyDelete
  4. alahai mak sorang ni,sibuk beno dengan anak2nya tu..tak tahu pulak mama kamu da ada cucu ye dear...hehehe.

    tapi mama rasa nak cuit2 je cucu kamu ni..comel tau!.hahaha

    ReplyDelete
  5. comeinyaa...,nina folow sini..ea..:)

    ReplyDelete
  6. pernah tengok kisah sugar glidder ni? payah tak nak jaga? tinggi tak kos? ade macam hamster tak? huh..banyak bebeno soalan aku ni.hhaha

    ReplyDelete
  7. Susah tak bela ni....rasa nk bela jgk lah....

    ReplyDelete
  8. Eeee comelnya time makan jagung tu..

    ReplyDelete
  9. comel2...tapi akak mesti takut nak pegang...hehehhehe

    ReplyDelete
  10. comelnye..sedih pulak tiba2 sebab arnab sya dah mati pagi tadi

    ReplyDelete
  11. alahai comelnya..tp ayu tkt nk pgg..hihi

    ReplyDelete
  12. Momo..macam nama bloggeryag aku kenal ler..ahaks

    ReplyDelete
  13. comelnya momo. sayang kot nak jual.

    ReplyDelete
  14. ish .. kcik nyeee .... kunk tpijak lak . haha

    ReplyDelete
  15. comel lah Dya bg nm momo..mcm dh serasi sgt nm tu kan..tp jgn tambah K plak..kang jd momok plak ank si bunga & bello ni.hehehe

    ReplyDelete
  16. Lah...suka mamam jagung plak. Huh tkmo geng la, CiM alergic jagung

    ReplyDelete
  17. haha comel gle..kalau la harga natang ni murah...arghhhh nak

    ReplyDelete
  18. Dya penggemar haiwan eksotik rupanya..nnt datang tgk rumh kucing dezee pula.Dezee buat sendiri..XD

    ReplyDelete
  19. sadis betol, muda2 dah jd nenek..hihi...apapun, mmg cute la!! mkn berdua-duaan tu yg tak menahan...romantik amat!!

    ReplyDelete
  20. cumil tapi nurul takut nak pegang..geli..hehe dia sebenarnya tikusker apa dya?makan jagung ek?

    ReplyDelete
  21. dh jd nenek ko yer..haha...mkanan peberet jagung ker hehe

    ReplyDelete
  22. akak, sebenarnya glider ni tupai ke apa ye?

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page