Cik Cencorot yang comel

by - Sunday, January 27, 2013



bila terbaca entry pasal tikus kat blog Boni Kacak. teringat dulu masa bapa aku bertarung dengan tikus @ cik cencorot.. yang aku plak kapten..hanya tolong jerit.. macam ni ceritanya, masa kat rumah lama, memang cencorot selalu masuk..kalau tak letak kayu kat pintu memang cencorot akan masuk. senang je kalau nak tahu rumah aku ni dah kena serang dengan cik cencorot ni.. malam-malam cik cencorot ni akan buat bising..bunyi dia memang kuat..lagi satu dia suka berlari kat atas bumbung.so time tidur tu boleh lah terdengar cik cencorot ni main kejar-kejar.ala-ala hindustan.

dah banyak kali aku terserempak dengan cik cencorot..aku lari cik cencorot tu pun lari..hahaha..entah macam mana satu hari tu, cik cencorot ni main kejar-kejar kat dapur dan mak aku plak yang nampak..apa lagi peperangan bermula..aku hanya jadi penonton sahaja dan duduk diatas meja..sebelum jadi penonton tu aku tutup semua bilik takut cik cencorot tu lari masuk bilik plak..

yang syok nya time tu, aku hanya bersorak dan menjerit..haha..dari tengah berdiri kat atas kerusi terus aku duduk kat atas meja.haha..bapak aku dah pegang penyapu dan mak aku pegang spray..haha.. keselamatan..time tu kitaorang bertiga je..adik-adik aku dah selamatkan diri dulu dengan menyorok didalam bilik..haha.berpeluh-berpeluh bapak aku kejar cencorot tu..(membe aku pun berperang dengan cara yang sama juga..)

 akhirnya cik cencorot tu tewas juga ditangan bapa aku..haha.. dalam sebulan cik cencorot tu datang..tapi sebulan je weyh..lepas tu datang balik..bak kata boni cik cencorot ni insaf sehari je..yang kat umah aku sebulan je insaf.maybe sebab berkabung kot.haha..lepas berkabung datang balik..haha.


You May Also Like

26 391 sedang mendoakan dya

  1. Dulu kat rumah saya pun ada jugak, geli laa
    http://farra-izzaty.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Dulu ada lah masalah cencurut nie. Sekarang dah takde dah.

    ReplyDelete
  3. ahahha... mcm ade persamaan plak... duk ats kerusi smbil pegang pyapu... bhahaa

    ReplyDelete
  4. comelnyer name cencorot . kahkahkah

    ReplyDelete
  5. hais....cencorot nie..geli laa..huhu

    ReplyDelete
  6. hahahahah..mcm manalah rupa dya duk bsorak time tu eh...

    ReplyDelete
  7. haha..lawak2...done follow cini..nk mng dress x??jom join segmen ni..http://comey-comeyblog.blogspot.com/2013/01/segmen-jom-blogwalking.html

    ReplyDelete
  8. huhu..dulu kat rumah pom banyak..xp skrang tak tawlah dah lama tak balik..:)

    ReplyDelete
  9. eeeiiiiii geli noks...fobia hahahhahahha

    ReplyDelete
  10. tak suke bau taik dia... busuk...

    ReplyDelete
  11. cerita pasal tikus hari tue tengah malam menjerit sebab tikus kat belakang bdan MV..

    ReplyDelete
  12. jadi cik cencorot pulak ea dya..hehehhe

    ReplyDelete
  13. comelnya. macam tikus ye dya?

    ReplyDelete
  14. Hehe.. Pjgnye muncung cencorot tuhh.. :)
    Mak aihhh dya smpai duk atas meja?? Hehe..
    Cencorot ni x kan serik kot. Kejap je lari lepas tu mai balik..

    ReplyDelete
  15. hari tu pon cik cencorot ada datang rumah kitorang tapi pastu senyap je tak tau gi mana. hmmmm

    ReplyDelete
  16. Masa mula2 AJ pindah rumah ni dulu..
    Banyaklah cencorot...
    Tukang kejarnya AJ dengan abah....
    Mak, abang ngan kakak semua dah lari masuk bilik..
    Hehheheheh..
    Ada sekali tu kitorang masukkan cencorot tu dalam plastik, then gantung kat pintu bilik...
    Hahhahahaha,.....

    ReplyDelete
  17. cencorot ni..boleh menyelinap masuk rumah lalu lubang bawah pinty. badan dia boleh dileperkan. haaaa klau dh masuk umah mmg dakan lsaa perambat nk suruh keluar

    ReplyDelete
  18. eeeii.. comel ke?? geli aihh... hahaha..

    ReplyDelete
  19. err cencorot ke cencurut eh? haha same kot dua2 nama ni :)

    ReplyDelete
  20. hehe..cencorot? jarang nampak kot~

    ReplyDelete
  21. GELI GELEMAN TGK CENCOROT2..CENCOROT DIA ADA BUNYIKAN?EIII

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)