banglo untuk anak-anakku

by - Tuesday, September 25, 2012


rumah banglo

hari ini aku nak kongsikan rumah banglo anak-anak aku.. hari ahad lepas pergi cari rumah baru untuk bunga, bello dan momo kat pudu..macam biasalah kalau nak beli rumah baru untuk anak-anak aku ni kena servey dulu kan..servey mana yang murah..kalau terlebih bajet aku yang juga yang susah..

aku pergi pudu dalam kul 5 petang. kedai pun nak tutup..rumah lama anak-anak aku dah berkarat..tu yang aku yang nak beli rumah baru..kesian..nak cat pun kena tunggu ada masa..baik beli terus..dapat rumah banglo. mula-mula aku pergi kedai pertama aku tanya harga sangkar yang pertama dalam RM200 lebih..paling kurang dia bagi dalam RM180. sangkar tu memang lawa lah..cantik.. pastu tanya sangkar kedua dalam RM180..dia cakap boleh bagi kurang lagi..macam mahal je..haha

comel tengah khusyuk makan

lepas pergi kedai pertama konon-kononnya nak pergi servey kedai selalu aku pergi tapi kedai tu tutup.hari ahad kan lagipun dah lewat petang baru nak beli.haha.. bila tengok kedai tutup, aku pergi servey harga kat kedai masa beli bunga. sangkar yang sama masa kat kedai yang pertama tapi harga yang berbeza..orang tu bagi dalam RM140.. disebabkan nak maghrib dan kedai lain nk tutup aku pun beli lah sangkar tu..untuk comel pun aku beli rumah baru untuk dia. dapat lah harga murah lagi kan..beli dua..haha

sampai rumah terus ambil comel..si comel tu macam tau-tau je dapat murah baru.hihi.. lepas letak habuk aku terus masukkan dia dalam rumah baru dia. lepas tu pergi ambil bunga, bello dan momo.. aku terus masuk dorang dalam rumah baru..bunga terus keluar pastu jadi patung pandang kiri kanan..maybe pelik kot..tiba-tiba rumah dia jadi besar..haha..bak kata abang sepupu aku dapat rumah banglo.haha.

macam biasalah..bila tutup lampu baru diaorang lompat aktif termasuk si comel. kat bawah ni pic terbaru bunga,bello dan momo..



rumah baru comel..cuba cari dimana comel?
bello dah bajet ensem


momo
bunga pemalas
dinner-kelapa

You May Also Like

36 391 sedang mendoakan dya

  1. hahahaha , laen macam bangsa anak dya nih , hehehe !

    ReplyDelete
  2. Nk mintak sekor bulih...? Hakhakhak...

    ReplyDelete
  3. best la...kecik2 dah ada banglo....hihi

    ReplyDelete
  4. comelnye!!!jom join segmen 3P semua..hehehe

    ReplyDelete
  5. wahhh bestttnya diorang dapat banglooo comelllll jer semuaaa

    ReplyDelete
  6. Salam Dya..

    Sayang binatang peliharaan Dya ni.. Siap buatkan rumah banglo. Selalunya org yang pelihara pets ni, seorang yang sgt pembersih.. :)

    ReplyDelete
  7. hahahahaha... comel-comel belaka anak awak tuu

    ReplyDelete
  8. @cweet pinkyhaha..lain kan?? anak dya ada ekor tau..

    ReplyDelete
  9. Dezee selalu nampak benda ni kat pet store tapi dia mcm menggigil jer.memang mcmtu ke?ke dia takut?

    ReplyDelete
  10. @dya bunga meme comel ,geram sampai nak picit-2!! :)

    nak bela tapi mama tak bg :(

    ReplyDelete
  11. alololo..banglow tu comel,patut pun anak2 semua kesukaan..hihihi.!!

    ReplyDelete
  12. baiknya mummy. bertuah anak2. mesti suka dpt rumah baru, banglo lg. ;)

    ReplyDelete
  13. @Dezeekalau dia bangun mmg akan menggigil

    ReplyDelete
  14. @deqjamucuxxxmau lah sampai picit2..kesian dia.haha.. lew..kenapa xbg bela

    ReplyDelete
  15. alahai..comelnyer.. tp lya geli sikit nak bela ni.. lya bela kucing banyak... owhh..rupanya bunga tu nama ank dya erk.. sbb tu nama dya bunga?

    ReplyDelete
  16. wahhh!!ade rumah baru!!boleh la dtg beraya!haha eh,tak muat pulak!!
    Dya!hw r u?moga sehat2 selalu sory lame tk mnjengah ke mari..

    ReplyDelete
  17. wahhh wahh mewah sungguh banglownyer2..hihik..tapikan kalau pegang dia gigitx?takut lah tgk..hehe

    ReplyDelete
  18. kiutnyeeeee banglo. untunglaaa bunga. dya tepek kat mane iklan churp dya? ;)

    ReplyDelete
  19. eeeeeeeeee..ada sugar glidder nama aku..hahahahha

    ReplyDelete
  20. seronoknya ank2 tu dpt rmh banglo...mesti ceria n aktif je kn diorg....hihi...nk jwb soalan dya yg 2 mnggu hr tu...hihi..dila bljr usim:)

    ReplyDelete
  21. amboi2..
    mummy dia siap beli banglo no.syg sggh ni..untung nya :)

    ReplyDelete
  22. terbaekkkk la dya kasi banglo lagik kt anak2 muahahaha

    ReplyDelete
  23. wah comelnya. akak, susah x nak jaga binatang ni?

    ReplyDelete
  24. kelapa tu... tuan pn boleh makan sama wehoo

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)