AKU

✎dya nasir |⊙Tuesday, January 29, 2013| ☑


maaf..ini adalah entry jiwa kacau, meroyan semua ada..

aku sekarang buntu,kusut, keliru, semua ada.. tapi kalau seseorang tu nak berubah kita patut bagi dia peluang bukan? kita patut bagi sokongan kat dia bukan.. ermm.. tapi blh ke aku bagi sokongan kat dia.. kuat ke aku? kalau dia betul-betul nak berubah aku dengan hati terbuka nak tolong dia.. aku akan sokong dia dari belakang.. kalau dia tak berubah aku tetap akan berdoa supaya allah buka kan pintu hati dia untuk berubah.. tapi aku harap dia akan berubah supaya tidak terus tersesat.. semua orang ada peluang kedua.. aku akan bagi dia masa untuk berubah.

Alhamdulillah syukur, aku dapat tahu perkara tu awal.. thank you ALLAH sebab sedarkan hamba mu ini.. mungkin aku lalai dan engkau buka kan mata aku untuk lihat perkara yang sebenar. aku bersyukur sangat walaupun perit untuk terima perkara tu tapi aku redha dan aku akan sentiasa memberi sokongan kepada dia.

Untuk awak,awak dan awak.. semoga awak, awak dan awak dapat membuat keputusan yang tepat. Saya sayangkan awak dan saya akan cuba untuk bantu awak.. Allah sentiasa tolong kita untuk berubah kearah kebaikan..semoga awak, awak dan awak baca entry ini.. :)

maaf entry jiwa kacau.. kecelaruan perasaan..dan aku rasa nak karoke, nak jerit!!! grrr..  cepatlah hari jumaat..aku menanti dengan penuh kesabaran.

lagu ini utk awak




p/s : maaf jika aku lewat blogwalking..skrg jiwa kacau lagi.. grr.untuk entry ni.kalau nk komen beri komen yang membina ye..terima kasih..

24 comments:

  1. Yup. semua orang berhak untuk dapat pilihan kedua.

    ReplyDelete
  2. nape dya? harap semuanya ok2 aje ye..

    orang kata, kalau jiwa kacau ALLAH SWT tempat terbaik yg boleh meringankan bebanan kita~ :)

    ReplyDelete
  3. supportive... seseorng sntiase perlu seseorng yg lain utk bagi sokongan... keep up ^^

    ReplyDelete
  4. tenang2 ye dear...
    jgn kusut2....
    insyaAllah...masalah akan selesaii

    ReplyDelete
  5. takmo la jiwa kacau2 dya. chill ok. setiap masalah mesti ada penyelesaian. take your time dear.

    ReplyDelete
  6. Jiwa kacau? sbr ye syg. semoga semuanya diberikan keputusan yang baik... :)

    ReplyDelete
  7. bertenang, bertenang, bertenang.....
    banyak2kan berdoa semoga jiwa tu tak kacau... =D

    ReplyDelete
  8. Semua daripada kita tak lepas dari membuat kesilapan.. Kadang tersilap membuat percaturan dalam kehidupan. Dan sebagai manusia juga, kita tak berhak untuk menghukum sesama manusia.. Peluang sentiasa ada.. Berikan peluang untuk dia berubah.. Semoga hari esok lebih indah untuk kamu dear.. =)

    ReplyDelete
  9. manusia tak lari dari buat silap..mcm sy, awk, dan awk smua..hihi.. so, mmg berhak diberi peluang kedua.. inshaAllah dya boleh sokong dia dari belakang..tenangkan pikiran.. bila tenang masalah lebih mudah diselesaikan.. :)

    ReplyDelete
  10. nape ni dya..tapi semua org ada peluang kedua//

    ReplyDelete
  11. semoga kita, kita dan kita semua mndpt petunjuk dari Nya atas segala kekeliruan dan kekhilafan. bg peluang utk org lain beruba dn dlm masa sama kita juga perlu berubah...

    ReplyDelete
  12. jangan kusut2 ye dya...tenag2 kan diri ok...

    ReplyDelete
  13. moga menemui jalan penyelesaian dan mendapat hati yg tenang..

    ReplyDelete
  14. Kenapa ni sedih je bunyinya..sabarlah ye. Betul..semua orang layak di beri peluang, kerana tiada insan suci yang lepas dari kisah silamnya yang kelam.

    ReplyDelete
  15. sabar ye dear.itu semua dugaan.semoga segalanya dipermudahkan oleh Allah.banyak2 berdoa k.pasti ada hikmah disebalik semua tu :)

    ReplyDelete
  16. xmo kusut2 dya..rileks2 sudah la..moga semuanya akan ok

    ReplyDelete
  17. berdoa kpd Allah semoga ditenangkan fikiran dan diberi petunjuk ke jalan yg sepatutnya....

    ReplyDelete
  18. aku pernah baca or dengar kat mana ntah..ayat dia lebih kurang camni:

    kebolehan seseorang untuk berubah tu bergantung pada kepercayaan org terhadap dia..

    means kalau dia boleh jumpa org yg percayakan dia, or dia boleh nampak org percayakan dia, insyaAllah dia akan ada strong will untuk berubah..:)

    ReplyDelete
  19. kak dya,hope kak dya dapat tenang kan perasaan tu.dengan doa kak dya mane tau satu hari nanti die terbuka hati untuk berubah.

    ReplyDelete
  20. rindu tulisan cik dya...anyway cik dya...berdasarkan apa yang yang dah dibaca dari yang lepas lepas, dya memang very supportive and kuat orang nya.so kenapa xboleh pulak nak menyokong orang lain? :)

    ReplyDelete
  21. sabar ya dya...tnangkan fikiran dlu..

    ReplyDelete
  22. utk Dya semoga kuar dan tabah..btul apa yg Dya bgtw..smua manusia ade peluang bukan 2 /3 tp bnyk..sebab takde manusia yg sempurna kecuali DIA (Allah)

    ReplyDelete

Dah baca jangan lupa komen ye..
Satu pun jadi lah..😀

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page