selamat hari guru,mama

by - Wednesday, May 16, 2012

selamat hari guru kepada semua guru termasuk lah mama aku.. teringat masa kecik-kecik.. masa aku nak amik upsr, mama aku lah guru tuisyen aku..garang tau.. tepat pukul 8 mama aku dah tutup tv..ajar siap ada hanger lagi..kalau buat karangan salah kena marah..tapi berkat kena marah aku dapat keputusan yang baik.

masa kecik-kecik dulu, setiap tahun mama aku mesti dapat hadiah.. dan mama aku dah agak anak-anak dia yang akan tolong buka kan..haha..anak cikgu lain cm tu tak?haha..siap berebut hadiah lagi..padahal tu hadiah mama aku..tapi masa buka tu kena bagitahu siapa yang bagi..

aku ingat lagi guru bm aku masa aku form 5.. aku panggil cikgu tu cikgu comel..anak dia pun comel.. cikgu tu yang rajin cubit aku dalam kelas..haha.. sebabnya aku ni rajin tertidur dalam kelas..teruk betul perangai kan..haha..  kalau aku menguap je mesti cikgu tu sebut nama aku..haha..hilang ngatuk.. bila amik result spm je macam tak caya subjek yang cikgu tu ajar aku dapat A..

siang tadi aku cerita lah kat mama aku yang aku pernah kena rotan..haha..nak tahu mama aku cakap apa? padan muka ko.. budak sekarang kan tak boleh buat macam tu..kan3?? aku pernah kena rotan dengan cikgu add math aku dan warden aku..warden tu rotan aku pun sebab tak turun prep.. walaupun aku rapat dengan warden tapi kena rotan jugak tau..tak pilih kasih..

untuk mama aku, selamat hari ibu dan selamat hari guru..
untuk guru-guru aku,
jasamu aku kenang selama-lamanya..
aku tabik dengan guru kat luar sana..selamat hari guru..

You May Also Like

17 391 sedang mendoakan dya

  1. kalau zaman kita bese je kena rotan n denda pe sume.skang je budak2 terlebih manja.tu yang jadi kurang ajar.sentuh sket pon takleh.aiyooo...saya pernah kena tampar ngan cikgu dalam kelas.haha

    ReplyDelete
  2. selamat hari cikgu!!! rinduulaaa cikgu kat sekolah! :P
    dyaaaa,naper xminat bolaaa???ciss!

    ReplyDelete
  3. terima kasihhh. haha. tetibe je kan. ;)

    ReplyDelete
  4. nasib kita sama dik,asal ngadu je cikgu rotan kat sekolah dengan mak,mak cakap "nanti mak gitau kat cikgu tu suru rotan lagi kuat"huh!! sia2 ngadu..hahah.

    ReplyDelete
  5. Slmt hari guru juga buat semua guru2 :)

    ReplyDelete
  6. selamat ari guru tok mama awak=)seronok tak jd anak cikgu?heheh..dulu mmg teringat kalau bg hadiah mesti tah apa2..sabun buku pun nak kasik.hikhik

    salam kenal de gsf.keep in touch

    ReplyDelete
  7. sampaikan salam kat Mama jugak..'terlambat da nih=))

    selamat hari Guru,
    JasaNya sentiasa dikenang=)

    ReplyDelete
  8. sibuknyerrr cik dyaa kitaa skrang ni...susah nk lepak online daa... :'(

    ReplyDelete
  9. selamat hari guru buat emak Dya..Sorry terlewat nak wish...

    ReplyDelete
  10. singgah.. mama aku pun ckgu.. hehe

    ReplyDelete
  11. selamat hari guru..eh? ehhe

    ReplyDelete
  12. walau x de entry baru...aku singgah jugak...wakakkakaa

    ReplyDelete
  13. dya siap buat pengakuan lagi tu. hihi.. mama garang sebab nak dya berjaya. :)

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)