selamat tinggal sayang..

✎dya bunga |⊙Monday, May 07, 2012| ☑


disebabkan sekarang ni aku tak nak bela arnab terpaksa lah aku bagi arnab kesayangan aku tu kat membe aku.. sedih pula bila dah bagi orang.. bulan depan aku nak pindah..kat sana tak ada ruang nak bela arnab.. tak kan aku nk kurung arnab tu plak.. kesian kot.. dah biasa bebas tiba-tiba kena kurung.. daripada aku seksa arnab tu baik aku bagi arnab tu kat membe tu..lagipun dia dah buat kandang tuk arnab tu..

hensem kan teddy ..haha,,
aku bagi nama arnab tu teddy dan hitam..  teddy tu memang jinak.. yang pelik nya teddy ni suka makan jambu batu dan nasi.. selalu kalau nasi tak habis orang bagi ayam makan tapi aku bagi teddy dan hitam makan..hahahha..tak ada membazir.
time ni hitam nak beranak..sebelum dia beranak dalam lubang baik aku letak dalam sangkar.

lepas ni mesti rindu kat teddy.. teddy ni macam kucing.. kalau panggil nama dia je mesti dia datang. kalau dia marah mesti dia hentak kaki..haha.. bukan teddy je tapi arnab lain pun sama..
arnab kesayangan aku, cici..
dulu arnab aku nk dekat 20 ekor.. tapi disebabkan rumah baru tu tak da tempat nk bela arnab terpaksa lah bagi kat orang.. pic kat atas ni pic arnab kesayangan aku.. ibu teddy..hihi.. sekarang ni aku tak tahu cici ni hidup lagi ke tak..

arnab palik gedik dan pelik,nemo, sebab telinga sebelah jatuh..haha..
hujung tahun lepas, bila aku balik dari kolej aku tengok cici ni tak ada dah.. bapak aku dah jual si cici ni.. menangis tau.. sebab nya kalau jual kat pakcik tu ada setengah arnab dia buat sate arnab.. sampai sekarang aku tak makan daging arnab.. aku terbayang cici ni.. cici ni kalau lapar masuk rumah.. bila mak aku nampak kena halau lah..kotor lah rumah..

22 comments:

  1. comelnyee... nape x bg deqla jew?? :(

    ReplyDelete
  2. alahai comelnye arnab tu.. tapi betul jugak, dari kite seksa xjaga die dgn baik, better bagi pada orang yg mampu jga die.. -.-

    ReplyDelete
  3. dulu cik sweety penag bela arnab masa kat maktab..tapi masa nk posting tu, bagi kat osmet..dia bela la arnab tu smpai beranak pinak sebab dia pun bela arnab juga..

    ReplyDelete
  4. dlu pun pena pelihara arnab....bgi nama popo n neinei.hahaha.

    tpi seekor mati kesejukan.seekor hilang melarikan diri. :((

    ada ke sate arnab?.xthu pun,selalu makan sate kambing je :D

    ReplyDelete
  5. alah alah tomei la sesangat ni...

    ReplyDelete
  6. comelnye...
    bila rindu... awak g lah lawat arnab tu... :)

    ReplyDelete
  7. comel2nya..! geram tgk gebu2 arnab Dya..!
    bila dah syg..kita akan sedih kan.
    nur faham perasaan dya.. tapi untuk kebaikan arnab tu..lepaskan yee...

    ReplyDelete
  8. tindakan yang sangat baik dear :) cian juga kalau terkurung je..tapi sy faham perasaan kamu..mesti sedih kan?takmo sedih2..lagi ye..ngeee

    ReplyDelete
  9. comei jer...jinak kan....kaler pn cantik

    ReplyDelete
  10. Cute nya !
    BAGI Nurrul lah.. nurrul suka bela :D

    ReplyDelete
  11. comelnya...
    bulu pun nmpk cntik ja..
    alah dya bg kat member sng la nk g jnguk,rindu2 nti g lah jenguk =p

    ReplyDelete
  12. alahai..cutenye arnab...tapi memang sedih la awak kalau kita bagi benda yg kita syg dekat org lain..huhu..:(

    ReplyDelete
  13. comel~~ :)

    tapi sayangnya kena bagi kat orang...huhu~

    ReplyDelete
  14. Salam Dya..

    Lama anty tak singgah sini. Dya pun lama jugak menyepi. Harap semuanya baik2 saja.

    ReplyDelete
  15. comel je.tapi kalau bagi saya pon konfem tak terjaga.keje dari pagi sampai la dekat nak malam.hmmm..sabar ye dya.nanti cari la tempat tinggal yang leh bela arnab k

    ReplyDelete
  16. wah rindunya nak bela arnab..Comey gila rabbit sis^^

    ReplyDelete
  17. atok tak suka orang yang makan arnab
    :(

    ReplyDelete
  18. sygnya... eei. nape tak bg fisha. hehe. geram tgk.

    ReplyDelete
  19. comelnyeeeee. lame dah teringin nak bela arnab. ;)

    ReplyDelete
  20. arnab cendol pn ade bnyk yg telinge jatuh.jatuh satu ade,jatuh dua pn ade.

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page