lega..

by - Monday, June 18, 2012

ada sesiapa rindu bunga?
alhamdulillah, sekarang dah siap susun barang walaupun pada mulanya pening sangat nak susun macam..lebih-lebih lagi almari dan rak-rak buku.. hari sabtu lepas nenek aku buat kenduri kesyukuran.. makanan yang paling sedap bila nenek aku masak mestilah daging salai.. cuma kalau nenek aku masak pedas-pedas mesti lagi sedap..hihhii

dalam tengahari aku datang kampung pandan tolong nenek aku..kitaorang lambat datang pun sebab susun barang.. tiga hari terpaksa tidur lambat.. hari ini baru lega bila tengok rumah kemas walaupun ada barang lagi tak tahu nak letak kat mana..hihi.. kalau kat kampung nenek aku masak guna kayu api.. tapi kat kl ni tak ada tempat nak masak jadi masak atas dapur je lah..

kebetulan masa tu pakcik aku bawa durian.. mana boleh tengok je..haha.. buah kesukaan aku tu.. bunga pun suka tau..tapi aku tak berani nak bagi sebab panas.. aku bagi bunga dan bello bau je..haha..  aku makan sikit je sebabnya bila makan durian je aku start cari toilet..haha..

ada sesiapa nak belanja aku durian?hahha

You May Also Like

43 391 sedang mendoakan dya

  1. sedapnya daging salai. sian bello & bunga dpt bau je. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa boleh buat..kita yg manusia pun bila mkn panas yg sg lagi lah panas..hihih

      Delete
  2. baru nak lanjedya...tapi xjadikla nanti dya buang...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kalau masha blnje dya xkan buang..hihihi

      Delete
  3. nak durian jugaaaa... dya banje eyh..(^_^)

    ReplyDelete
  4. bestnya dapat makan daging salai ngan durian~~~ hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tpi dpt mkn sikit je..hihihi

      Delete
    2. ok la tu..dapat gak merasa..hehe :p

      Delete
  5. nak ke deqla blanje?? meh datang umah..ada ni... hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. deqla blnje.. umh deqla kt mne? kalau dkt dya dh dtg..hhhihihi

      Delete
  6. nak belanja jauh pulak.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihih..blh dekat2 kan kalau nuha blnje

      Delete
  7. Ala.. Sori la M tak makan durian...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala..rugi nya xmkn raja buah..hihhi

      Delete
  8. durian jugak yang masyukk huhu

    ReplyDelete
  9. daging salah & durian???nak jugak.tahun ni tak makan durian lagi.wuuuu

    ReplyDelete
  10. bunga tu apa??? sejenis bunga ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..bunga tu nama sugar glider dya..hihih

      Delete
  11. Nak durian ke cik dyaa??meh meh jom ikut saya p SS2,dorang ada buffet durian kat sana cuma RM 9.00 ajee!!! best wehhh! heeehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. rm9? cm tu kne pergi tu..huuhu..

      Delete
    2. SS2...google map..google map!

      Delete
  12. Hi Dya...
    Anty singgah subuh intai Bunga tido.

    Durian? Gi ikut Mr. Clive tu mkn buffet durian.. Berbaloi2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lh pasal..nk ikut mr clive mkn durian lh

      Delete
  13. durian?....saya pun dh tak leh makan durian..sbb kena berkejaran ke blk kecik..eh...samalah kita...kahkahkah..

    ReplyDelete
  14. salam dya.. apa kabar?? lama alycia xjenguk ke sini..

    ReplyDelete
  15. bagilah resepi daging salai kat nxt entry ya..plss

    ReplyDelete
  16. nyue xsuka durian tp tempoyak suka sgt2..pelik km?

    ReplyDelete
  17. daging salai sedap...durian akak kurang hewhew

    ReplyDelete
  18. wah dya suke durian eh..Cendol pn sukeee sgtt..family Cendol suke terjah2 gerai durian..hhaa caranya, kitorang pegi cari gerai yg ade jual durian,pegi bukak mkn kat situ jugak..then cari gerai lain pulak..haha dya jom la join!! hehe meh dtg ipoh :)

    ReplyDelete
  19. tak nak belanje Dya....tapi nak mintak Dya belanje..hehehhe

    ReplyDelete
  20. sian bello ngan bunga, dapat bau je..
    sampai hati dya..hihihih.. :)
    nur baru je mkn bubur durian smlm.. mkn sikit je pun, sbb xde selera lagi..huhuhu

    ReplyDelete
  21. daging salaiiiiiii. sedapnyeee. lame tak mkn. ;)

    ReplyDelete
  22. beznye..sini lom musim durian...klo tgk durian..tengah malam pn leh layan...

    ReplyDelete
  23. Daging salai dan durian..hemmmm...sedap

    ReplyDelete
  24. rindu nak makan durian la, sy mmg antu durian

    btw murni ada post ttg awak. kalau sudi singgah la ye

    http://thoughandfeelings.blogspot.com/2012/06/review-1st-follower.html

    ReplyDelete
  25. durian? sedapnya makan dgn pulut

    ReplyDelete
  26. bello & bunga tak makan durian ker?
    mengemas jua kamu yeaaa....hehehe penat tapi akhirnya puas hati kan..

    ReplyDelete
  27. ayah solehah da kbun durian.tp solehah yg sll xmanfaatkan ble da durian nixmkn pn durian ni

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)