Trip dengan praktical student..

✎dya nasir |⊙Tuesday, June 23, 2015| ☑

hari ini aku nak cerita pasal Trip ke Pulau Perhentian .. Trip ni kitaorang pergi dalam lima orang, dan semua2 ni kawan aku masa internship kat PNS .. "aku, ika, eeja, rahman dan syahmi." sebenarnya first time aku trip dengan dorang ni.. kalau ikutkan dengan diaorang ni jarang jumpa walaupun satu banggunan.. dorang semua ni satu floor aku je floor lain..sesat sorang.. sebelum ada plan dengan budak-budak praktical nak pergi bercamping lah tapi asyik tak jadi je so ni kira plan last minit jugak lah..dua minggu sebelum pergi baru cari pakej kat sana.yang seronoknya pasal trip ni aku pergi masa aku dh free..yiiippieee!

Trip kali ni kitaorang macam dah bahagi tugas..hehe .. yang aku dengan eeja cari pakej murah, rahman dengan syahmi servey tiket flight dan ika plak servey tiket bas .. pakej ni kitaorang amik dengan nasriq .. satu kepala rm320 .. worth it sangat .. sebab pakej tu include makan, snorkelling, bot pergi balik, dengan tempat tinggal. equipment untuk snorkelling pun dah include sekali .. so kira berbaloi sangat walaupun chalet tu nunnn di atas bukit sana .. tapi bilik sangat-sangat selesa .. tandas sangat bersih .. aku pergi mana-mana sangat pentingkan tandas .. kiranya bilik kat perhentian paling selesa antara aku pergi pulau tioman dengan pulau Lang tengah. 

haritu aku habis praktical 15 hb May .. nasib baik sebelum tu aku dah packing barang ... sebabnya last day aku praktikal kat situ memang aku lambat okay..pukul 7.30 baru balik .. so balik tu memang agak kelam kabut lah .. kitaorang nak kena berkumpul kat TBS pukul 10 malam .. aku risau jugak lah takut tak sempat je .. sampai rumah terus siap-siap, makan pun tak sempat okay disebabkan kejar masa .. 

memang agak rushing gak lah .. jammed plak malam tu..aku gerak dari rumah pukul 9.30 pm TBS dengan rumah aku tak adalah jauh mana .. tapi malam tu, delay .. tak silap aku pukul 12 lebih kot baru bas sampai .. haha . nasib baik ada ika yang menceriakan hari kitaorang .. dengan perut yang berbunyi-bunyi lagu keroncong .. sementara tunggu bas tu, sempat lagi kitaorang pergi makan ... memang tak boleh tidurlah kalau dalam keadaan lapar .. 


aktiviti kat pulau perhentian aku ceritakan kat next entry ye .. 

5 comments:

  1. bestnya g pulau.. btul tu kalo g mana2 tandas la yg paling dirisaukan.. huhu..

    ReplyDelete
  2. salam ramadhan, hee sonoknye gi pulau perhentian tuu., ;p

    ReplyDelete
  3. bestnye dya.. pulau perhentian tu kat terengganu ea? dh plan nak pegi sini tp asek tangguh je.. tgk laa lps kawen nie ke pegi.. hihi

    ReplyDelete
  4. waa..bestnyer...tringin nk jejak pulau

    ReplyDelete

Dah baca jangan lupa komen ye..
Satu pun jadi lah..😀

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page