personaliti mengikut jenis darah

✎dya bunga |⊙Thursday, February 09, 2012| ☑
 hari tu dya ada kongsi kan pasal diet mengikut jenis darah. sekarang dya nak kongsi pasal rahsia personaliti mengikut jenis darah..









sebelum baca, pastikan korang dah tahu korang jenis darah korang..

DARAH A


  • Keharmonian dan keamanan adalah matlamat utama dalam hidup korang.
  • suka melakukan kerja-kerja secara berkumpulan dan korang juga suka melibatkan diri dengan berpersatuan.
  • bijak bergaul  
  • sensitif, sabar, dan bertimbang rasa yang ada dalam diri korang itu melambangkan korang memiliki keperibadian penyayang.
  • kadang-kadang korang degil dan terlalu kuat bekerja sehinggakan tidak mengendahkan langsung waktu untuk berehat. 

 
DARAH B
  • lebih selesa dengan kesederhanaan. 
  • Dalam perhubungan pula korang adalah individu yang terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang.
  •  seorang yang kreatif dan fleksibel
  • seorang bijak bersosial dan kadang kala korang jenis berdikari dan tak suka mengharapkan pada orang lain.

DARAH AB
  • Tenang dan bijak mengawal emosi.
  • sentiasa menghormati orang lain dan individu yang berada di sekeliling korang berasa selesa untuk berdampingan dengan korang. 
  • memiliki sikap humor semula jadi dalam diri dan sentiasa bersikap, menghiburkan dan ceria.
  • korang perlu lebih bijak dan berani untuk membuat keputusan sendiri. 
  • Jangan biarkan orang lain membuat keputusan untuk diri korang.



DARAH O 

  • disifatkan sebagai individu yang setia, sabar dan sentiasa yakin terhadap keupayaan dan kebolehan diri sendiri.
  • bersifat ingin menjadi ketua walau dalam apa jua perkara yang ingin dilakukan khususnya yang melibatkan kerja-kerja berkumpulan. yang ni, yekot.. kadang-kadang je rasa nak jadi ketua.
  • Sekiranya menginginkan sesuatu, korang akan berusaha untuk mencapai matlamat tersebut walau dalam apa cara sekalipun. yang ini betul..hehe.. selagi tak dapat selagi tu aku akan cuba dapat kan..
  • memiliki sifat cemburu yang agak kuat. 
  • terlalu serius dalam persaingan sehinggakan ia mampu memberikan tekanan kepada diri sendiri
  • korang harus lebih bijak mengawal emosi diri agar tidak dikuasai dengan tekanan. lepas ni aku kena lah kawal emosi..huhu
P/s : tak  sabar nak pergi bercuti esok..hehe..
      : tiba-tiba menangis layan citer kuch kuch hota hai..haha..
     : tiga hari ni maybe dya tak dapat bw kt blog korang..sorry ye..

29 comments:

  1. hehe
    aku darah O...
    setailo lah...LOL XD

    ReplyDelete
  2. kita sama lah MR.clive..haha..

    ReplyDelete
  3. hmm haritu ada cek darah, tp lupa la darah jenis apa, B kot..

    ReplyDelete
  4. Darah O ye Dya...

    Enjoy your holiday ok. Jgn nakal-nakal.

    ReplyDelete
  5. Rasanya darah O.. sebab ada sikit ciri2 kat atas tu mcm kene jer.. *hehehe.. sikit jer :D

    ReplyDelete
  6. Cik nur masih tahu la...huhuhu..takut nak g hspital...

    ReplyDelete
  7. aku darah A..tapi bab rajin bekerja perlu dipersoalkan TANPA memikirkan waktu rehat..hehehe

    ReplyDelete
  8. @Muhammad Saiazuan Norhalik: mcm mana boleh lupe..hhuhuh

    @deru ombak : orait aunty..tak nakal pun..baik je..hehe

    @cik nurul : samalh kita darah O

    @cik Nur : sakit sikit je kalau cek..

    ReplyDelete
  9. @senyum soya : mesti kretif ni kan??

    @Hanif : haha.. tak betul ke part tu??

    ReplyDelete
  10. hoho...dya...makna nya kita ni setia,sabar dan yakin la ni?kehkehkeh...

    tapi penyabar tu kene asah dulu kot...wakakaka XD

    ReplyDelete
  11. saya drh jnis B..mcm ade persamaan jg lah dgn karakter sy..hihi..awk,jmput dtg blog sy..hehe..

    ReplyDelete
  12. saya darah A.orang jepun lagi taksub bab jenis darah ni tau.hahahaha...bagi diorang darah A terlalu sistematik n perfectionist.hmmm..dya darah apa???

    ReplyDelete
  13. wow! cik ana darah O jugak!! hehe





    *ade smbungan kisah cinta zaim & anis..jemputla ke blog cik ana..hehehe






    luv,
    cik ana

    ReplyDelete
  14. tak igt darah jenis apa :)

    eh lupa lak..tumpang lalu hehe

    ReplyDelete
  15. Akak pun nak tengok gak citer nie.....best..best... Alahai...rindulah kat komen2 dya....

    ReplyDelete
  16. kejap ! bolat kompius.. A or O.. errrr

    ReplyDelete
  17. sedang mengumpul seberanian... hehehe

    ReplyDelete
  18. huhu,, L darah A.. yeye.
    jom jenguk2 sebentar..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/mudahnya-kau-tingalkan-solat.html

    ReplyDelete
  19. aku tak tau darah apa.
    haha
    aku rasa darah B..
    boleh caya ke?..haha
    cam btol je..LOL

    ReplyDelete
  20. sy darah AB, menarik. :D


    feel free to visit speechless009.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. hehe akak darah memula sekali tu ;p

    haah la.. tertiba tertacing tgk KKHH tu hehe

    ReplyDelete
  22. as salam..
    oh..dya darah o

    ^^,

    haha..dugaan dimana-mana ;)

    pakcik darah jenis apa ya?
    sejuk2 gini otak macam beku

    6__9

    tka ingat

    ReplyDelete
  23. @Подтверждаю (fadzli)hehe..cam ne ni tak tahu darah jenis apa??hehe.. pergi check ye..rugi tak tahu jenis darah..

    ReplyDelete
  24. woo.saya da A..ada la kena sket2..hehe

    ReplyDelete
  25. xsilap eca darah eca jenis O atau B+....tpi klu tengok ciri2 tu,darah O.memang selalu nak jadi ketua.wahahaha XD

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page