Bello Hilang!!!

✎dya bunga |⊙Monday, October 29, 2012| ☑


Kelmarin lepas pergi rumah makcik aku, masuk je kedalam rumah tengok ada tahi sugar glider..mulanya aku dengan mak aku ingat tu tahi cencorot..(betul ke aku eje??) tapi bila adik aku jerit yang bunga ada kat dalam bilik dia.. kelam kabut aku naik atas pergi bilik adik aku nak ambil bunga.. lepas ambil bunga, aku tengok anak bunga menyorok tepi sangkar..aku terus masukkan bunga dengan nemo kat dalam sangkar.. tapi bello masih tak dikesan..

sedih sangat sebab sampai sekarang masih tak jumpa bello.. lagi satu yang membuatkan aku masih bertambah sedih sebab bello ni akak sepupu aku punya. hurmm. serba salah weyh. aku takut bello dah keluar dari rumah je..kalau bello dah keluar dari rumah aku takut bello ni kena makan dengan kucing..

yang aku masih peliknya macam mana bello, bunga dan nemo boleh keluar.. anak-anak aku ni tak reti keluar sendiri.. sekarang bunga asyik termenung je.nemo je makan. sedih aku tengok bunga.. bunga rindukan bello lah tu..


aku nak buat report polis boleh tak? dah  24jam bello hilang..

52 comments:

  1. kesian nya. sabar ye sis. BTW, ada ke polis cari haiwan hilang? hihi

    ReplyDelete
  2. alamak..sinnya..mana pi bello ni..

    ReplyDelete
  3. dya kena repot polis ni...tp polis hewan la..ada ke?? huhu..tumpang sedeh bello hilang...mmg dok risau je kan kalo menatang kesygn tetibe hilang...deqla cam tu jugak la bile kucing deqla hilang..nk wat keje pun x sonang!

    ReplyDelete
  4. moga bello di jumpai..huhu..bello 2 suger glider jugak ke..?

    mungkin pintu sangar dia terlupa nak tutup kemas kod..

    ReplyDelete
  5. macam mana bah besar dor nie eh..kecik2 comel ka?

    ReplyDelete
  6. alaaaa..sedehnye ;( harap2 dapat jumpe bello balik..

    ReplyDelete
  7. bello hilang? cepat gi report polis!
    mana bello pergi ye...

    ReplyDelete
  8. mesti tersesat tu... cri bello betul2...

    ReplyDelete
  9. ianya satu misteri . fuhhhhhhhhhhhh~

    semoga selamat dijumpai .

    ReplyDelete
  10. mmg serba salah tmbh2 org punye..smoga jmpe belo

    ReplyDelete
  11. ala mana bello pegi ni..sian bunga..sian dya juga

    ReplyDelete
  12. boleh jew dya,.repot jgn xrepot..hihii

    ReplyDelete
  13. Comelnya anak2 awak... Pasti bapanya comel juga... :D

    ReplyDelete
  14. cubalah cari lagi..
    ada tu, mgkin dia myorok..

    ReplyDelete
  15. mesti tersesat tu... cri bello betul2...

    ReplyDelete
  16. alah... keisannye... mesti bunga rindu kat bello...

    ReplyDelete
  17. Sabar yer dya..Dezee pun xtau nak kata apa. Tapi Dezee faham perasaan tu..

    ReplyDelete
  18. cari...lg mg jumpa nnt.. cian dya..

    ReplyDelete
  19. alahai dah hilang... tuan dia mcm mne? >,<

    ReplyDelete
  20. bello tu apa? xjelas sgt gmbar tu. tp comel. semoga dpt jumpa bello kembali.

    ReplyDelete
  21. lahh hilang pulak. harap cepat2 jumpa la & tak jadi benda buruk kat bello.

    ReplyDelete
  22. siannye...dia teringat kwn dia la tu....sedih...

    ReplyDelete
  23. ciannya.. semoga cepat jumpa bello ye dear ;)

    ReplyDelete
  24. alala ..
    comelnyee ..
    hurm ..
    insyaallah dapat jumpe ..

    ReplyDelete
  25. nt jmpe lah tuu .. cari2 dtmpt tsembunyi .. hehe

    ReplyDelete
  26. macammana boleh telepas tu...aiyaaa..

    ReplyDelete
  27. macam mana boleh hilang?

    Harap2 dapat jumpe balik la..sebba binatang tu mahal ..

    ReplyDelete
  28. ala..siannya... saya doakan agar bello akan dijumpai..amin..

    ReplyDelete
  29. dia lari ikut kekasih kot..hihi

    ReplyDelete
  30. kena report tu dya hihihi...semoga cpt dpt jumpa bello k

    ReplyDelete
  31. oic....cnmr bleh kuar..ke ada sesapa yg buka sangkar tu....ishhh...cari..kot2 ad myelit kat mne2...kecian dia terpisah dgn kwn2 tuu

    ReplyDelete
  32. alahai ada sesiapaker yang bukak rumah depa2?mcm mana bleh kuar ek?cian nyer bunga..manalah belo pegi

    ReplyDelete
  33. mana hilangnya si bello ni...harap-harap tak jadi mangsa kucing

    ReplyDelete
  34. alooooo.!!
    sayang nye klu Bello hilangg :O

    ReplyDelete
  35. die cari tuan die kot? huhu. moge ketemu la nnt. ;)

    ReplyDelete
  36. alahai sedihnya jumpa tak lagi dya?

    ReplyDelete
  37. alaa sedihhnyaa..harap2 jumpa balik nty dya *sabar okay!

    ReplyDelete
  38. yup, bole pegi repot.. harap2 dapat jumpa yer...

    ReplyDelete
  39. moga bello cepat2 dapat dijumpai..

    dah jumpa belum dya??

    ReplyDelete
  40. alahai...sayangnye la hai boleh hilang plak....dah jumpe belum ni Dya....

    ReplyDelete
  41. alamak cmne dah jumpe ke skg?

    ReplyDelete
  42. lorh...cemana leh ilang nih?
    dah jumpa ka dya ?
    sygnya..

    ReplyDelete
  43. da jumpe belum?? betul2 hilang ke ni?

    ReplyDelete
  44. dya bello nie cerita dia apa ek??dia dah dijumpaiker dya?nnt update ek citer bellonie

    ReplyDelete
  45. hehehe klo x jumpa 2 mai cri kt umh pakjoe mmesti aada heheh

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page