selsema attack aku!!!!!!!

✎dya bunga |⊙Friday, January 27, 2012| ☑
hey selsema cpt lah pergi.aku paling tak suka bila dah kena selsema ni.. susah gile nak buat kerja.. aku rasa macam nak cabut je hidung ni..haha.ada sesape yang nak pinjam hidung aku.. bila dah sembuh bagi aku balik..haha.. sekarang ni aku rasa nak tidur je.. padahal baru bangun tidur.. bila selsema dah menyerang aku kerja aku tidur je lah.. tidur pun tak lena..mana tak nye hidung tersumbat ada ke orang yang tidur lena? kalau ada ajar lah aku..

selsema ni macam tahu-tahu je isnin ni aku ada appoitment ngan doktor kt hospital ampang.. malasnya nak pergi..sebenarnya takut nak jumpe doktor tu..hehehe bukan apa, takut kena marah lagi ngn doktor tu.. tahun lepas dah kena marah dah sebab xjaga makan.. bila ada appoitmnt je mesti selsema.. nak aku kena marah lah tu...kalau ye pun nak serang aku serang lah masa lain.. aku ni dah lah jenis kecut perut bila tengok doktor tu.. confim mesti isnin ni aku kena marah sebab tak jaga makan.. korang nak tahu aku alergi apa?? cer tengok gambar kat bawah ni..


terkejut jugak aku bila dapat tahu alergi nasi.. jarang orang asia alergi nasi..memang susah lah aku nak berhenti makan nasi.. aku ni sehari tak makan nasi rasa lain macam..hehe.. terpaksalah aku makan beras phoni taj mahal.. dah lah mahal beras ni.. tapi bagus jugak, sebab pakai beras ni lah berat aku turun..hehe..so lepas ni ada sesiapa yang nak diet ke boleh pakai beras ni ye.. 


kalau yang ni aku tak heran sangat sebab aku jarang makan pisang.. tapi bila lapar bedal je...

peanut.. memang susah tak makan.. mana tak nye, family aku rajin beli peanut ni.. tak dorang makan aku melopong pulak kan..apa lagi time raya. bila dah tengok kuah kacang lupa terus pantang tak boleh makan kacang..haha


kalau ketam ni tak teran sangat lah kan sebab ramai yang alergi ketam.. disebabkan bulan ni nak jumpa doktor, so terpaksa berhenti buat sementara waktu sebab tak nak makin teruk hidung aku tu. aku dah cakap awal-awal kat mama aku jangan beli ketam tapi beli jugak..aku tengok je lah dorang makan..

sebenarnya banyak lagi yang aku alergi tapi yang kat atas ni lah yang teruk. apa boleh makanan kesukaan aku pula k tu yang aku alergi.. tapi yang aku tak boleh stop makan nasi lah. tak akan aku nak makan makanan barat kot.. 

harap-harap tak ada lah kena marah lagi.. tapi aku rasa macam kena marah je sebab hidung aku ni makin teruk pula.. jangan lah sampai kena operate lagi.. tak nak aku duduk hospital pastu kena cucuk jarum. sakit tau.. yang sihat boleh jadi tak sihat bila duduk hospital bila masuk air..hehe.. doakan dya tak kena marah dengan doktor ye..hehe

18 comments:

  1. kesian dy selsema.. Mak Usu kasi pinjam hidung Mak Usu kejap k.. hahaha.. Alergi nasi?? kesiannya.. Kalau nak sedap..dya gantikan dengan oat xampur dengan pisang..sedap dya..hehe

    ReplyDelete
  2. dudlu kalau cik nur kena selsema, cik nur minum coke..kering trus selsema cik nur, tapi sekarang ni, minum coke bertin2 pun, still xsihat2...mgkin dah tak bkesan dkat cik nur, tapi dya jgn try pula, bykkan minum air suam ye...

    ReplyDelete
  3. jerawat nanti makan peanut banyak-banyak.. haha

    ReplyDelete
  4. Salam dya..
    Tenkiu singgah blog anty Dan komen ye.
    Kena jumpa doctor, jgn degil..

    ReplyDelete
  5. alahaii.. dya kne brpantang tahu ^^
    *pelik alergic nasi.. aiyakk


    apepon sakit itu cubitan syg dri Allah..

    ReplyDelete
  6. xlama lagi baik la tu..jangan lupa makan ubat k dear..:)

    p/s :: thanks dear..:)

    ReplyDelete
  7. kesian nye...
    byk betul alergi awk...
    sy nak tanya... apa kesan bila wak mkn nasi tu??? teruk ke...

    semoga wak cepat sembuh...

    ReplyDelete
  8. hahaha..lucu..cmne leh alergi ng nasi tu..mkn friskies goreng jela..hek3

    ReplyDelete
  9. as salam..
    ish..kena IKUT NASIHAT DOKTOR la dya.
    penyakit ni, kena faham. mencegah lebih baik dari mengubati.

    erk. hehe...pakcik pun selesema. apa boleh buaT. musim sejuk

    >__<


    alergi ketam? wow!
    jap. nasi..erk..yang beras taj mahal tu pun nasi. macam mana tu? huhu..

    makan beras dia yang keras tu? wah..boleh sakit gigi tu.

    huhu

    ReplyDelete
  10. dulu, mmg coke la yg cik nur cari bila selsema..tapi bukanlah minum sekali gus, minum sikit2... bila sedawa tu, rasa lapang hidung..hehehe...

    tapi sekarang,bila cik nur selsema, minum coke xbekesan dah...huhuhu

    ReplyDelete
  11. siannya adik akak seorg nie, moga cepat sembuh yek...

    ReplyDelete
  12. Musim selsema batuk dya.....semoga cepat sembuh dan makan ubat ye...

    ReplyDelete
  13. huhu..samala kita..akak pun kena demam n selsema

    ReplyDelete
  14. ni da baek ke belom selsema nyer????semoga cepat sembuh taw :)

    ReplyDelete
  15. ruginye dya alegik ketam. hehe.

    ReplyDelete

dah baca jangan lupa komen ye..
satu pun jadi lah..:)

 

Copyright © 2017 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in

| Top of page